تمرکز هلند برای تقویت مهارت حساب و خواندن دانش‌آموزان

تمرکز هلند برای تقویت مهارت حساب و خواندن دانش‌آموزان

مسئولان آموزش و پرورش هلند بر این باورند که مهارت دانش آموزان این کشور در مورد حساب و خواندن تنزل داشته است و باید بهبود پیدا کند.

 آنطور که بازرسان و کارشناسان آموزشی کشور هلند می‌گویند، مدارس این کشور باید طی دو سال سطح دروس زبان، ریاضی و همچنین دروس مربوط به مسائل مدنی را بهبود بخشند.

سازمان بازرسی آموزش و پرورش در گزارشی با عنوان «وضعیت آموزش» گفت که حداقل باید کاهش ساعت این کلاس‌ها متوقف شود، این سازمان همچنین به این موضوع اشاره داشت، همانطور که سوئد و ایرلند می‌توانند به این هدف برسند بنابراین هلند هم باید بتواند.

حرفه‌ای بودن معلمان باید به طور قابل توجهی بهبود یابد به گفته سازمان بازرسی، یک سوم مدارس می‌گویند که مهارت‌های معلمان در اهداف آنها تأثیرگذار است. اکثر مدارس و کالج‌ها معتقدند که ابتدا باید به حرفه‌ای‌گری پرداخت. به عنوان مثال، 91 درصد از مدارس ابتدایی معتقدند که افزایش حرفه‌ای بودن معلم به بهبود عملکرد دروس ریاضی کمک می‌کند، معلمان با داشتن دانش آموزشی و موضوعی از کار خود لذت بیشتری خواهند برد و همین موضوع  می‌تواند به غیبت کمتر منجر شود.

سازمان بازرسی تاکید کرد که آموزش و پرورش باید مهارت‌های اساسی دانش‌آموزان را در اولویت قرار دهد البته انواع موضوعات دیگر و جدید هم مهم هستند، اما اگر مهارت خواندن تقویت نشود فایده چندانی ندارند که در بهبود این شرایط زمان تدریس بیشتر می‌تواند به پیشرفت مطلوب کمک کند.

وزیر آموزش و پرورش هلند گفت که طرح اصلی را برای نظم بخشیدن به اصول اولیه، با حمایت بیشتر از معلمان ایجاد خواهد کرد و به این ترتیب معلمان آموزش ضمن خدمت دریافت خواهند کرد.